صفر تا 100 آموزش زبان تخصصی صنایع غذایی

زبان تخصصی کنکور ارشد صنایع غذایی

آموزش زبان تخصصی صنایع غذایی.چگونه و از چه منابعی زبان تخصصی صنایع غذایی را مطالعه کنم؟ سلام به شما دوست عزیز علم فودی. ممنونیم که علم فود رو برای کسب اطلاعات در مورد آموزش زبان تخصصی صنایع غذایی انتخاب کردید. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

زبان تخصصی صنایع غذایی

خیلی از افراد این سوال رو میپرسند که چجوری زبان تخصصی صنایع غذایی رو مطالعه کنم؟ برای زبان تخصصی کنکور ارشد چی کار کنم؟ زبان تخصصی یکی از دورسی می باشد که در کنکور ارشد صنایع غذایی داوطلبان در جلسه کنکور آن را سفید میگذارند. مبتوان گفت به سه دلیل دانشجویان به سوالات زبان پاسخ نمیدهند:

۱. در جواب دادن به سوالات زبان اعتماد به نفس ندارند.

۲. تسلط کافی به زبان ندارند و پایه زبان ضعیفی دارند.

۳. ترسی ندارند و تسلط هم دارند اما زمان کافی ندارند.

 

زبان تخصصی صنایع غذایی را جدی بگیرید

خب حالا بیایم موارد رو بررسی کنیم. برای دوستانی که فقط از جواب دادن ترس دارند و در واقع حتی اعتماد به نفس خواندن سوالات و متن ها رو هم ندارند باید گفت که یک ترس کاذب هست و با غلبه بر ترس و تمرین و تکرار در طول سالی که برای کنکور دارند می توانند بر ترس خودشان غلبه کنند و اعتماد به نفسشان را افزایش بدهند.

برای دوستانی که پایه ضعیفی هم دارند باز نزدیک به یک سال زمان دارند تا پایه زبان خودشون رو برای جواب دادن به سوالات تخصصی کنکور قوی کنند و همین یک سال براشون کامل کافی هست. فقط نیاز به تکرار و تمرین وجود دارد.

برای دسته سوم هم احتمالا این دسته به خوبی به دروس دیگه مسلط هستند و توانسته اند دروس دیگر را با درصد بالا بزنند و یا اینکه بخشی از زمان رو برای ریاضی گذاشتند، حالا برای این دسته شاید جواب دادن به یک سوال زبان هم کافی باشد!!!

این مقاله رو از دست نده:  سوالات کنکور ارشد صنایع غذایی+پاسخنامه

آموزش زبان تخصصی صنایع غذایی

 

زبان تخصصی صنایع غذایی در آزمون ارشد

اولین چیزی که اهمیت دارد این هست که برای زبان هم مانند دروس دیگر برنامه ریزی کنید و آن را جدی بگیرید. زبان فقط برای کنکور نیست. زمانی که در مقطع ارشد قبول هم شوید نیاز دارید مقالات و رفرنس های انگلیسی بخوانید. پس مشکل را ریشه ای حل کنید.

زمانی که دفترچه کنکور رو باز میکنید، زبان اولین درس هست. زبان در کنکور ارشد صنایع غذایی به دو بخش زبان عمومی و تخصصی تقسیم بندی میشود. از سوال 1 تا 15 شمال سوالات زبان عمومی و 15 سوال بعدی شامل سوالات زبان تخصصی هست. اگر زبانتون در سطح خیلی خوبی هست (مثلا تافل یا آیلتس دارید) حتما برای بخش عمومی وقت بگذارید اما اگر سطح زبانتان خوب نیست کلا از 15 سوال اول صرف نظر کنید.

حالا بریم سراغ 15 سوال دوم که شامل سه متن تخصصی صنایع غذایی هست. هر متن تخصصی زبان شامل 5تا سوال هست. پیشنهاد ما همیشه به داوطلبان این هست که تمرکزشان را بر روی متن های تخصصی بگذارند. زیرا اگر زبان شما در حد آیلتس و تافل هم نباشد ولی روش تست زنی را بلد باشید، میتوانید درصدی هم از درس زبان کسب کنید.

 

چجوری زبان تخصصی صنایع غذایی رو بخونم؟

 برای خواندن زبان تخصصی لازم است ابتدا دایره لغات خودتون رو افزایش بدید و لغات پرکاربرد در متون رو حفظ کنید. بلد بودن لغات، کمک زیادی به درک متون میکند. در مرحله بعدی باید سعی کنید در طول سالی که برای کنکور مطالعه می کنید، متون تخصصی را مطالعه کنید و سعی کنید آنها را معنی و درک کنید تا به مرور زمان سطح زبان شما تقویت گردد.

زبان نیاز به تکرار و تمرین دارد. شما میتوانید خواندن زبان را در برنامه روزانه خود قرار بدهید. برای مثال هر شب نیم ساعت لغات رو مرور کنید و یا یک متن تخصصی را تجزیه و تحلیل کنید. یادتان نرود که خواندن زبان نه تنها برای پاسخ دادن به سوالات کنکور بلکه برای خواندن مقالات انگلیسی هم بسیار مهم هست. بنابراین در همین سالی که برای کنکور مطالعه میکنید، حتما برای زبان هم برنامه ریزی کنید و از زمان خود به خوبی استفاده کنید.

این مقاله رو از دست نده:  صفر تا 100آموزش اصول مهندسی صنایع غذایی

 

فهرست دوره زبان تخصصی صنایع غذایی

اما خبر خوب این است که مجموعه علم فود دوره آموزشی زبان تخصصی صنایع غذایی را در 9 ساعت تهیه نموده است. در این دوره آموزشی موارد زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

پیشوند های مهم

پسوند های مهم

کلمات و افعال مهم

لغات تخصصی شیمی مواد غذایی

لغات تخصصی میکروبیولوژی

لغات تخصصی اصول نگهداری مواد غذایی

لغات تخصصی تکنولوژی غلات

لغات تخصصی تکنولوژی لبنیات

لغات تخصصی تکنولوژی قند

لغات تخصصی تکنولوژی کنسرو

لغات تخصصی تکنولوژی روغن

لغات تخصصی اصول مهندسی صنایع غذایی

بررسی متون و تحلیل کنکور سال 93 تا 1403

این دوره کاملا تخصصی به درس زبان تخصصی صنایع غذایی پرداخته، و هرآنچه برای پاسخگویی به سوالات کنکور ارشد نیاز باشد، در این دوره به صورت تخصصی بررسی شده است. شما به راحتی میتوانید از این منبع به عنوان یک منبع خوب برای پاسخ دادن به سوالات درس زبان تخصصی در کنکور ارشد صنایع غذایی استفاده کنید. برای آشنایی با دوره زبان تخصصی صنایع غذایی بر روی عکس زیر کلیک کنید:

زبان تخصصی صنایع غذایی

تاثیر زبان در کنکور ارشد صنایع غذایی

همانطور که اشاره کردیم خیلی از دوستان درس زبان را در کنکور ارشد پاسخ نمیدهند. به همین دلیل اگر شما حتی درصد پایینی از این درس کسب کنید تاثیر خیلی مهمی بر روی رتبه شما میگذارد. پس حتما این درس رو جدی بگیرید. فقط کافی است که تکرار و تمرین کیند و از این درس نترسید. دوره آموزشی زبان تخصصی صنایع غذایی علم فود به شما کمک میکند تا سطح زبان خودتان را تقویت کنید و به راحتی به سوالات زبان کنکور ارشد صنایع غذایی و کنکور کنترل کیفیت مواد غذایی پاسخ بدهید.

این مقاله رو از دست نده:  آموزش اصول نگهداری مواد غذایی|رتبه برتر شو

 

دوره آموزشی جامع کنکور ارشد صنایع غذایی

شاید این سوال تا حالا برای شما پیش اومده باشه که چجوری بعضی از افراد رتبه برتر میشوند؟ چگونه میتونم رتبه تک رقمی بیارم؟ چجوری میتونم دانشگاه خوب قبول بشم؟ چجوری میتونم مسیر پژوهش و هیئت علمی شدن رو طی کنم؟ و سوالاتی از این قبیل. قطعا برای رسیدن به هر موفقیتی باید تلاش کرد. برای قبولی در کنکور هم باید اول هدف گذاری کنید، خوب مطالعه و برنامه ریزی کنید، از منابع خوب و درست استفاده کیند و برای رسید به هدفتون تلاش و استمرار داشته باشید و خسته نشید.

شاید در مسیر مطالعه برای شما پیش اومده باشه که دوست داشته باشید منابعی که یک رتبه برتر خونده رو شما هم بخونید یا بتونید مشاوره درست بگیرید. علم فود برای اولین بار یک دوره آموزشی جامع کنکور ارشد صنایع غذایی که برای دکتری هم مناسب هست تهیه کرده که در کنار اموزش مشاوره و پشتیبانی هم داره. این دوره آموزشی بیش از 120 ساعت آموزش خالص و مفید شامل 12 درس تخصصی کنکور ارشد صنایع غذایی و تحلیل سوالات کنکور ارشد صنایع غذایی از سال 1390 تا 1403 میباشد.

بهترین منایع کنکور ارشد صنایع غذایی

برای آشنایی با آموزش دروس تخصصی صنایع غذایی میتوانید نمونه آموزش ها را هم در سایت علم فود و هم در پیج زیر مشاهده کنید. برای ورود به پیج علم فود آکادمی بر روی عکس زیر کلیک کنید:

آموزش دروس تخصصی صنایع غذایی (علم فود آکادمی)

علم فود

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

از 1 تا 5 امتیاز دهید

میانگین رتبه 4.7 / 5. تعداد رای: 48

اولین نفری باشید که نظرتون رو ثبت میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علم فود در شبکه های اجتماعی

  • مطالب تخصصی در حوزه صنایع غذایی
  • آموزش های کاربردی و عملی آزمایشـات
  • بررسی چالش خـطوط تولید مواد غذایی
  • آموزش کنکـــــور ارشد صنــــــایع غذایی